Wednesday 8 August 2012

saya sudah..anda bagaimana??

asslamualaikum..

Add caption
                     Haa.. permulaan mestilah bagi tunjuk gambar dulu.. hehehe..

Gambar diatas adalah gambar resit bayaran fitrah.. tahun ni dah masuk 2 kali aku bayar fitrah untuk diri sendiri.. kalau 2 tahun dulu dan kebawah aku memang tak la mampu bayar sendiri.. malahan aku pon tak tau kena berapa.. haha.. sangat keji perangai i saat itu.. sebab dulu abang aku yang bayarkan untuk aku.. aku kan anak yatim..*ayatbajetorangnaksimpati*

tahun ni aku rasa dah naik sikit kot harga die.. kalau tak silap la kan dulu RM7 lebih laa. tahun ni dah naik jadi RM8.. tapi takpelah.. bukan banyak mane pon nak dibandingkan dengan harga BLACKBERRY kan..kuikui.. 

aku start bayar fitrah ni sejak aku dah bekerja.. takkan masih nak harapkan orang lain kan padahal kita mampu nak bayar.. lagipon bila kita bayar sendiri kita akan rasa macam puas dapat keluarkan sikit wang hasil daripada penat lelah kita bekerja kan.. aku memang tak mampu nak sedekahkan riban-riban kat anak yatim atau sesape saja yang memerlukan.. tapi syukurlah dapat bayar fitrah.. walaupon sikit tapi ganjaran yang Allah bagi kita lagi banyak.. InsyaAllah..

okeyh,,korang pulak macam mana..?dah bayar belum..? mana yang dah masuk gaji awal bulan tu bayar la cepat.. nak tunggu-tunggu nanti takot amil bizi pulok kan.. dia pon nak shopping baju raya jugekk.. korang hengat korang jek yang nak pergi shopping.. hehe.. mana yang dah bayar tu baguslah..

baiklah tawan-tawan semua.. makcik ni nak tido.. eh.. hari ni dah masuk malam ke 20 ramadhan kan.. pada sapa-sapa yang nak bangun malam nanti call-call i ea.. kita tahajjud sama-sama.. :)

bubbyeee



No comments:

Post a Comment