Tuesday 14 August 2012

arggghhhhh...pagi-pagi dah buat aku geram..!!

assalamualaikum,,

Hari ni aku keje agak kelam kabut sikit.. Pagi-pagi dah pegi Majlis Perbandaran.. Mengadap muka staff-staff kat sana yang kerek.. tu jek laa tempat yang selalu aku tuju kan.. Memandangkan keje aku memang ade berkaitan dengan diorang..

Macam biasa aku masuk kat satu department ni kalau tak silap bahagian kawalan bangunan kot*tetibelupa*.. Aku kan jenis kalau jumpa orang mesti senyummm sokmo kan pastu barulah bertanya apa-apa.. aku cakap lebih kurang dialog kat bawah ni haa..

Aku : haiii,,morning..*cakapsambilsenyum*
Staff 1 : haii.. boleh saya bantu.. 
Aku : i nak mohon lesen tutup jalan laa untuk kompani bla bla bla.. tapi rasanya macam dah terlambat kot i       datang.. sebab kalau nak apply kena 3 hari awal kan.. tapi i dah lambat 1 hari.. agak-agak boleh lulus tak.. sebab customer i baru gitau ni barang urgent...
Staff 1: saya rasa macam tak boleh.. tapi takpe saya cuba yee..

Tiba-tiba ada suara sumbang menyampuk..

Staff Yang Kong Ajo : Eh,,,kalau dah lambat memang tak lulus laa.. Tuh awak punya masalah..kita cuma buat keje kita jekk.. *cakapsambiltengking*
Aku : ermmm *tengokpompuantusambiljelingtajam*

Tapi yang aku geram tu ada sorang staff tu tetibe nak kerek ngan aku cakap nak tengking-tengking.. Ehh..ko pehal pulak..??Aku tak paham la dengan diorang ni.. Ape hal nak kerek sangat kalau setakat pembantu tadbir jek kat sektor kerajaan.. 

Hei,,perempuan.. Boleh tak berbahasa sikit dengan pelanggan korang.. Memang orang awam atau swasta kalau nak mohon lesen apa-apa kena berurusan dengan sektor kerajaan kan.. Tapi tak payah nak berlagak sangat macam ko tuh jawatan paling tinggi kat situ.. Puiiihhh.. Aku memang geram sangat nih haaa.. *taipsambilketapbibir*

Tak guna kot kalau iklan kat TV tuh selalu promote "BUDI BAHASA BUDAYA KITA" tapi ko tak praktikkan dalam kehidupan ko..

Okey laaa.. rasanya tu jek nak story untuk santapan bulan ramadhan yang ke-25 ini.. haaahaa.. Layankan sajo ye story ahkak yang tak seberapa itteew..

bubbyee


No comments:

Post a Comment