Friday 7 September 2012

pembaca senyap..

assalamualaikum,,

Selamat hari jumaat kawan-kawan.. oh,, aku ada kawan ke..??*sambiltolehkirikanan*.. hari jumaat adalah penghulu segala hari kan.. sebelum hari jumaat adalah hari khamis.. betul tak..?yang dah kawen mesti cam menggelibass jek nak tunggu hari khamis.. aku pon tak paham kenapa dengan khamis malam jumaat.. yang aku tau khamis malam jumaat orang selalu baca surah yasin.. tak pon orang ada buat kenduri kendara.. hooiii,,,apa yang aku merepek nih.. *silalempangmukasayadengankadaryangpalinglembut,,,plsss* tajok lain tapi aku membebel benda lain.. choooiiiiii..

okeyhhh.. berbalik kepada tajok asal kita ye wahai tuan-tuan dan puan-puan.. hehehe..pembaca senyap tu dalam bahasa melayunye tapi kalau bahasa omputih blogger selalu dok cakap silent reader.. sebelum aku ada blog aku adalah pembaca blog yang tegar.. aku tak tau sejak bila kenapa mengapa apakah aku boleh jadi penggila baca blog orang.. aku jenis baca blog orang yang fun-fun.. yang macam bila kita baca kita rasa macam diri kita kat dalam dunia orang tu.. paham tak aku tulis belit-belit tu..kalau tak paham takpe.. takde orang pon nak penggal kepala ko.. ye dakkk..?? kalau dah nama pon pembaca senyap makanya kita baca jek la entri blogger2 itu semua kan tanpa meninggalkan komen apa-apa..

Macam aku cakap tadi aku suka baca blog orang yang kelako-kelako.. blog tentang diri orang tu.. aku pon layan gak blog-blog hiburan.. ladies kate koo.. kalau tak layan gosip tu memang tak berapa nak ladies sangat la kan.. hikhik..tapi aku tak berapa gemar nak baca blog politik.. aku akan jadi blurrr gile bila aku baca benda-benda camtu.. aku kan buta sejarah.. haruslah malas nak layan perkara yang aku tak boleh pergi.. tapi kena jugak tau perkembangan dunia.. supaya nanti bila orang lain tanya takdelah ko jawab merepek meraban kennnn... banyak blog yang aku terjah.. macam blog sepet.. sepet ni banyak cerita tentang diri dia, family dia, cinta hati dia yang kacak itteww.. ohhh,,matiklah aku kalau dia baca blog aku ni.. tapi aku berani cakap yang dia takkan baca blog i yang ala-ala rubbish ni..*sambilkesat-kesatairmata*.. pastu aku suka baca blog hanis zalikha.. dia nih memang super duper ohsem sangat.. cantik kot dia.. even dia pakai biasa-biasa jek tapi dia memang perfect pastu dengan cara penulisan dia yang kelako tapi bernas idea yang dia sampaikan tu.. saya sangat mencemburuinyeee punn.. ehh.. tapi aku suka jugak baca blog fatin liyana.. dia ni pon cantik jugak.. bakal doktor kalau tak silap aku.. boleh tahan kelako gak cara ayat yang dia gunakan dalam blog dia.. dia adalah sangat2 wooowwww.. *bijimatabersinar-sinar*.. tapi cik epal pon boleh tahan kelako dia.. eh,, gasaklah aku senyum sorang-sorang kalau baca blog cik epal ni.. phewww... nak baca blog-blog fofuler jek kan aku nih.. hazabb laaa..

Sebenarnya banyak blog yang aku dah baca.. kalau nak senaraikan pon boleh letih tangan den nak menaip nama-nama blog tu semua.. heee,, aku sebagai pembaca jek.. idok la sama sekali aku meninggalkan kesan-kesan penjejakkan seperti komen ke ape seperti apa yang bagitau tadi.. sebenarnya i sangat-sangatlahh penyegan nak menberi komen.. aku takut kalau aku tinggalkan komen mesti dia takkan baca punyaa.. takkan la aku nak komen "ehh... ms blogger.. i sangat suka entri u yang bla bla bla..".. derrr,,, mesti blogger tu akan pikir aku ni sesuatu ken.. ah.. taknak la gugurl.. biar jadi silent reader jek.. lagi besh.. hohoho..

Tapi apa-apa pon aku tetap sokong semua blogger.. bukan senang nak cari idea untuk hapdate jek kan.. aku yang baru berjinak ranak ni pon kadang muncul feeling malas nak update.. heee.. kalau tak update pon takpe kot.. sebab aku tengok berapa ketul sangat laa yang terjah blog rubbish aku nih.. mencikkk!!! hahaha.. okeyla.. rasanya setakat tu jek kot aku nak cerita.. eh.. malam ni aku ada open house kat rumah kawan aku.. masak apa laa agaknya kawan aku tu yekk.. mesti dap dap nih.. yummmiii.. 

bubbyee

No comments:

Post a Comment