Wednesday 12 December 2012

yakin ke tak..???

assalamualaikum,,

Ermm,, aku rasa kan aku ni ada masalah kurang keyakinan diri tau.. aku pon tak tau kenapa aku berperasaan seperti itu *wahh,,gittew*.. aku memang selalu rasa macam kurang keyakinan bila apa yang aku buat ada melibatkan orang lain..

Contohnya macam aku buat blog ni laa.. selalunya orang ada blog mesti nak ramai follower kan... buat blog jek mesti nak kena ramai yang baca kan tak kira la silent reader ke apa.. tapi aku serius malu bercampur segan silu bila nak bagitau kat kawan-kawan atau sesapa jek yang aku ada blog.. bukan setakat tu jek tahap kurang keyakinan aku malahan *fuh,,ayat macam karangan Bm* aku nak jadi follower blog orang lain pon aku malu tau.. kadang-kadang rasa entah pape jek aku ni kan.. punyalah tahap kemaluan  pemalu aku itu sangat terselah disitu ye.. nampak yeee yeee yeee *gaya ala2 dato' fadzilah kamsah* .. ni lagi teruk sebab aku pon tak pernah bagitau kat family aku yang aku ada buat blog.. aku bukan taknak bagitau diorang tapi ko paham2 jek la perangai ahli keluargaku itu seperti sesuatu sangattttttt terutama anak-anak sedara yang baru nak up tu.. cissssss

Pastu aku nampak tahap confident level aku yang low ni bila aku keluar dengan kawan-kawan aku.. aku selalu terasa diri ini sangat la tak sesuaiiii keluar dengan mereka mereka mereka dan mereka  kerana diorang kalau dok berborak mesti cerita pasal orang itu atau orang ini.. padahal takde kena mengena pon dengan aku kan pasal benda-benda tu tapi sebab aku rasa ohhh mungkin aku tak ramai kawan sebab tu aku tak kenal makhluk2 yang kawan-kawan aku ceritakan tu.. hihihihih... pastu bila berpakaian aku adalah rasa paling kuno diabad ini bila keluar dengan diorang.. orang lain tengok aku ok jek tapi aku rasa diri aku sangat tak ok.. sebab tu kadang-kadang aku malas nak join kawan2 aku.. tu la masalahnya.. mengada-ngada sangat kan bajet artis sensasi letteww lempang bertubi-tubi tau laaa.. hewhewhew..

Selain tu, aku ni kurang yakin sikit nak bercakap dengan orang.. aku macam rasa apa yang aku cakap tu macam nonsense walaupon pada hakikatnya memang betul aku nih macam nonsense sikit.. tapi kadang-kadang jek aku macam nonsense eaa.. haaa,, korang jangan nak tambah lebih-lebih pulak nanti i merajok baru tau.. ihik ihik ihik... contoh ea keje aku memang selalu kena jumpa orang nak kena cakap tu kena cakap ni tapi bila orang tu tanya aku balik aku tiba-tiba jadi blurrr pastu macam tak tau nak balas apa.. aku takut salah apa yang aku cakap tu padahal aku tau apa yang aku nak cakap tu la jawapannye.. memang blurrr sangat.. kenapa la nasibku sebegini..!!!!!

Jadi kalau korang ada tips untuk tingkatkan keyakinan diri mohon bagitau aku segera yee... aku nak sangat ada high confident level tapi bukan over confident tau... harap-harap kalian boleh membantu.. *sambil buat muka comel sangat sangat sangatttttttt* auuuww auwww

bubbyeeee



No comments:

Post a Comment