Thursday 6 December 2012

tak baik tau..!!!

assalamualaikum..

Kat kluang ni musim hujan jek laa.. kalau dah hujan kompem la sejuk kan jadi sekarang tabiat aku adalah tido awal.. aku memang tido awal tapi masa zaman sekolah2 dulu la tapi sejak umur dah layak mengundi ni time tido aku dah berubah.. kadang2 pukul dua tiga pagi aku tido tapi bangun mesti pukul 6.30 pm.. berapa jam jek la aku tido kan..

Okey lupakan pasal tido dan hujan.. aku nak cerita pasal semalam aku ada terbaca twitter kawan aku ni.. ermm,, status dia tu macam baru putus cinta.. memang sedih habis la statement die tu pakej dengan maki hamun sekali kat lelaki tu.. pastu yang reply tweet dia tu ramai sokong la apa yang kawan aku cakap ni.. ada yang nak belasah lelaki tu la ada yang bagi nasihat laa.. yang bagi bagi nasihat tu kira baguslah kan tapi yang mengapi-apikan kawan aku tu yang tak berapa nice sangat perangai..

Tapi apa yang aku tau kawan aku ni dari zaman sekolah dulu memang ramai lelaki even dia dah ade steady boifren sampai la sekarang bila dia ada boipren still nak ada skandal.. lastly,, boipren dia mintak clash dia pulak marah.. kenapa nak marah kan.. kadang-kadang masalah percintaan ni bukan majoriti datang daripada salah lelaki.. perempuan pun ada salah jugak..

Kalau ye ko sayang boipren ko walaupon boipren ko depan mata atau jauh daripada ko belajarlah untuk hargai dia setia dengan dia.. bukan cari masalah dengan berskandal sana sini.. bila dah jadi macam ni janganlah maki hamun pakwe ko kan.. dulu masa bercinta kemain lagi ko up up pakwe ko.. ni peringatan untuk korang dan diri aku jugak terutamanya.. kadang-kadang bila boipren kita jauh kita akan rasa boring, keseorangan kan.. tu sebenarnya adalah ujian Allah.. sekuat mana hati kita boleh tahan dengan ujian Allah.. walaupon Allah dah tetapkan jodoh kita dengan siapa walaupon bukan lelaki yang kita cintai sekarang...

Yang penting sama-samalah kita pupuk nilai toleransi.. lagi satu twitter ke facebook ke bukanlah medium terbaik ko nak luahkan perasaan ko dengan memaki hamun orang.. lagi buruk padahnya kalau orang yang ko maki tu dendam dengan ko.. buruk padahnya kan nanti.. kalau boleh settle cara baik apa salahnya.. tapi kalau dah tak boleh dah laa redha kan saje.. 



bubbyyeeeee





No comments:

Post a Comment