Friday 30 November 2012

cerita aku : part 1

assalamualaikum,,

Salam hari jumaat.. sekejap jek masa berlalu tup tup dah hari jumaat.. esok dah masuk bulan 12.. pfffftttt.. sepanjang tahun ni aku rasa macam takde pape yang membanggakan sangat untuk diri aku.. tapi alhamdulillah ada jugak la sikit2 perkara manis yang boleh di kenang..

Haritu aku rasa aku macam ade cerita dekat korang yang aku sedang berkawan dengan seseorang kan.. *ececehhh,,bajet retis sangat buat statement camtu*.. holohh holohh memang aku ada berkawan dengan seseorang.. aku kenalkan dia sebagai A jek la ea.. ermmm,, umur die 2 tahun tua daripada aku.. ohhh,, abang2 jek bagi aku die nih.. kami start kawan 29/01/2012.. masa tu tengah sebok pasal AJL kalau tak silap aku..dia asyik menganggu aku jek time tu nak tengok AJL.. menyampah betolll.. sebab dia main miscall2.. i tak suka hokeyyy.. *sambil kerut2 dahi*

Kitorang memang kawan biasa jek masa tu.. aku pon tak berapa suka dia sebab dia macam annoying sangat.. yuppp,, memang annoying.. ko tau la kan aku suka cakap2 pastu kalau aku bercerita memang pungpang pungpang kedarah *ayat ape yang aku guna ni* punya real.. tapi A buat cam bangang jekk.. geram okeyyy.. pastu dah sebulan kawan masuk bulan 3 tak silap aku masa tu besday dia.. tapi masa tu dia ade kursus kat KL jadi tak dapat la den nak celebrate together2 kan.. habis kursus kat sana dia balik rumah mak bapak dia kat shah alam.. aku tak berapa kisah sangat la kan.. so dia balik johor pada hari ahadnye.. sepanjang perjalanan A asyik mesej aku jek.. tapi hati aku tak sedap..

A cakap kepala dia sakit sangat jadi tak boleh nak drive laju2.. aku cakap kat dia bawak slow jek kalau tak larat berenti rehat dulu kat R&R.. dah sampai rumah dia terus die mesej aku.. masa tu dalam pukol 10mlm.. dari shah alam pukul 5.. bayangkan berapa lama dia ambik masa kat jalan raya.. A ngadu lagi dekat aku yang dia muntah2 aku cakap kat dia mungkin dia keracunan makanan.. esoknya dia MC dan aku paksa dia jumpa doktor.. 

A cakap doktor akan bagi result dalam masa seminggu.. seminggu lepas tu dalam hari sabtu dia jumpa semula doktor tu.. dan yang paling tak sangka doktor cakap A kena barah otak.. yupp,, barah otak.. aku jadi tak tentu arah sehhh.. aku yang mendengar ni dah kecut perut apa lagi beban yang dia pikul tu kan.. dia dah give up tapi aku usaha jugak naikkan semangat dia.. aku paksa dia bagitau mak bapak dia sebab walau apapun mak bapak kena dahulukan.. nak bagitahu mak bapak dia pon nak mintak aku yang buatkan ayat.. pffffttttt.. anje sangat2 kan.. *jelir lidah*.. after dia bagitahu mak dia hari tu jugak mak bapak dia ambik.. 

So ape jadi after mak bapak dia bawak balik shah alam..? tunggu entri selepas ini. sebab tangan i dah lenguh2 menaip.. lagipon aku kat ofis ni haa. update sambil membuat keje.. hehe

bubbyeeeee

No comments:

Post a Comment