Thursday 18 October 2012

saya budak sekolah tadika..

assalmualaikum..

Aku teringat masa umur aku 6 tahun.. time umur camtu kan baru masuk tadika.. aku adalah pelajar sekolah tadika PASTI.. heheee.. masa kat sekolah pasti tu kan setiap hari ada perhimpunan.. aku sekolah pagi walaupun sekolah tu ada sesi pagi/petang.. mak aku yang suruh aku masuk pagi.. ngantok tau tak.. dah la naik van.. padahal bukan jauh pon.. mak aku sengaja jekkk suruh naik van..

Tapi best naik van makcik tu.. sebab selain makcik tu jadi driver dia juga adalah penjual jajan paling mantap pada abad itu.. hahaha.. aku selalu beli jelly yang macam eskem tu.. sedapp woooo.. tapi time jelly tu sejuk sedap la nak hadap... tapi biasa la dah kat dalam van kan panas kompem benda alah tu sejuk beku terus jadi tak berapa nak sejuk.. 

Eh, sambung balik cerita pasal sekolah pasti aku tu.. kelas start pukul 8 pagi dan tamat sampai pukul doblas.. masa nak masuk kelas kan aku cakap kena beratur dulu kan.. nanti setiap hari cikgu akan panggil sorang-sorang baca doa.. dah la baca doa kena panjat kerusi..bajet semua orang boleh dengar la kan..*ngade sangat cikgu tu*..ehh,, ade time rehat dalam pukul sepuluh camtu.. masa makan pon best jugak tau.. sebab joint dengan kelas lain pastu sebelum makan baca doa kuat kuat konon gagah sangat kan.. oh,,time tuh ada 3 kelas tak silap aku tu termasuk budak 5 tahun laa.. makanan die boleh laa.. ada time sedap ada time tak sedap.. tapi tak tau lah kalau kat tekak aku jek yang rasa tak sedap..*dasar tak sedar diri*.. lepas makan nanti ada sesi gosok gigi pulak.. tiap tiap hari aku hangkut set berus gigi aku tu tau.. cikgu tak sediakan tempat pon nak simpan sebab cikgu kata takot tertukar dengan kawan lain.. euuuuwwwwwww!!

Pastu kan masa ujian aku adalah budak yang tak berapa nak pandai.. kalau dapat nombor pon dalam top 5 la *motif kan*.. tapi aku tak pernah dapat nombor 1.. sedih sangat sebab masa tu ada anak cikgu yang dapat nombor 1.. aku benciiiiii... kahkah.. haaa... aku nak cerita sikit masa peperiksaan akhir tahun kan aku dapat nombor 1 tau.. aku tak tau macam mana aku boleh dapat nombor 1.. *sebenarnya aku tiru kawan sebelah aku*.. tapi kan budak yang aku tiru tu tak masok top 5 pon masa peperiksaan akhir tahun.. kompius aku disitu...*kecik-kecik dah pandai kompius..geli jek*

Tu la kenangan paling super duper syok selama aku hidup sebab saat-saat macam tu la kita baru nak belajar berkawan, nak belajar kenal itu ini.. best kan.. kalau waktu tu boleh berputar masa lampau aku nak hidup dengan sekolah tadika jek.. sebab tak banyak benda kita nak pikir.. asyik nak bermin jek dengan kawan-kawan.. tapi semua tu tak mungkin terjadi.. sebab waktu tak boleh berputar untuk masa lampau.. jadi kan jek la sebagai kenangan terindah..tsk tsk tsk :'(

Setakat tuh jek la aku nak cerita.. apa apapun hidup kena teruskan jugak.. semoga ceria selalu..

bubbyeeee

No comments:

Post a Comment